Pályázatok
A kedvezményezett neve: Kovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár
A projekt címe: Tanulunk egy ÉleTen át Hajdúszoboszlón!
A szerződött támogatás összege: 31 903 327 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100 %
A projekt tartalmának bemutatása:
Az EFOP-3.7.3-16-2017-00009 azonosítószámú, Tanulunk egy ÉleTen át Hajdúszoboszlón! című projektünk célja, hogy a meglévő és folyamatosan bővülő tárgyi, személyi, anyagi feltételek biztosításával, továbbá a magas színvonalú, változatos, az igényfelmérésekhez igazodó szolgáltatások, tevékenységek, tanulási tartalmak kialakításával és a meglévők továbbfejlesztésével a városunk és a környező települések minél több köznevelésben részt nem vevő fiataljai és felnőtt lakói számára tegyük lehetővé és vonzóvá az egész életen át tartó tanulásba történő bekapcsolódást.
A 2018. január 1. – 2019. december 31-e között megvalósuló, a kompetenciafejlesztést a középpontba állító projektünk TÉT-je nem kevesebb, mint hogy a szolgáltatásainkkal és tevékenységeinkkel hozzá tudunk-e járulni ezeknek a célkitűzéseknek az eléréséhez, tudjuk-e lakosság tanulási aktivitását fokozni személyes, állampolgári, társadalmi és/vagy foglalkoztatási érdekeknek megfelelve. Tervezetünk e célok gyakorlati megvalósításához járul hozzá: olyan képzési és önképzési, valamint tudásátadási formák megvalósítását tervezzük az élethosszig tartó tanulás és az andragógia eszközeinek alkalmazásával, amely nem jár bizonyítvány, tanúsítvány stb. megszerzésével. A tudástartalmakat a helyzetelemzés (dokumentumelemzés, kérdőívek kitöltetése, elemzése) tapasztalatai alapján választottuk ki, a formákat pedig az adott tartalomátadást - nézetünk szerint - leginkább szolgálók közül.
A megvalósítás 24 hónapjában összesen hét tanulási formát – havi és heti szakkör, tanfolyam, műhelyfoglalkozás, foglalkozássorozat, kompetenciafejlesztő szaktábor, művészeti és alkotócsoport), terveztünk a tizenhét féle kompetenciafejlesztő tanulási programhoz, huszonöt csoportban, a célcsoportból 279 főt bevonva. A hátrányos helyzetűek száma meghaladja az 50%-ot; min. 15 munkanélküli embert meggyőzünk a bekapcsolódás hasznáról, továbbá legalább 30 inaktív, képzésben részt nem vevő személyt nyerjünk meg a csatlakozásra. Mindezzel generálni kívánjuk a formális oktatásba való bekapcsolódásukat is. A tevékenységeket ütemterv alapján végezzük, figyelve arra, hogy a számszerűsíthető eredményeket a három mérföldkő végére (2018. augusztus 31., 2019. április 30., és 2019. december 31.) maradéktalanul elérjük.
Két tanulási program a Szülői mesterség és az Irodalmi lépegető a projekt egészében tart és 12 hónap után egyszer ismétlődik. Tizenegy tanulási programot egy-egy csoportban 12-12 hónapig sajátíthatnak el a résztvevők. Ezek: Foltvarrástól a Quiltig, Angolra hangolva, Világkóstoló”- Hungarikumok világörökségek; Aktív civilek, Borkultúra Magyarországon, Ezerarcú természet; Citera szakkör és kosárfonás; Aktív időskor; DIY! Csináld magad! és tűzzománc. Két tanulási program 6-6 hónapig tart és négyszer ismétlődik. Ezek: Számítógépes és internetes alapismeretek és az Ismerd meg Önmagadat foglalkozássorozat. Az Olvasótábor és a Kulturális örökségmenedzsment kompetenciafejlesztő szaktábor 5-5 napig tart.
Programjaink között fele-fele arányban találhatók meg a kérdőíves felmérés igényein is alapuló új tevékenységek, szolgáltatások, illetve a tartalmi-módszertani tekintetben is megújított, a célcsoport által már ismert és jól hasznosítható meglévő programok. Figyeltünk arra, hogy e projekt keretében kifejlesztett tartalmak hosszú távon is hasznosíthatók legyenek, és be tudjuk építeni intézményünk tevékenységébe. A tárgyi és személyi feltételek rendelkezésre állnak, néhány eszköz beszerzésére azonban szükség van a feltételek teljes körűvé tételéhez. Felelősséggel vállaljuk, hogy a rendelkezésre álló és a kialakítandó szakmai megvalósítói kör mind létszám, mind szakmai képzettség és szakmai tapasztalatok alapján biztosítani tudja a projekt szakmai működtetését, a célcsoporttal való kapcsolattartást és a pénzügyi elszámolások elvégzését. A megvalósítás esetleges kockázatait feltártuk, és megterveztük azok kezelésének módját is. A projektünk céljai, rövid- és hosszú távú hatásai nem csak a meghatározott jogszabályok előírásaihoz és elvárásaihoz illeszkednek, hanem ráépülnek az előző projektjeink eredményére, és továbbfejlesztik azokat. A fenntarthatóság követelményeinek eleget teszünk, csakúgy, mint ahogy megfelelünk a nyilvánossági előírásoknak, és gondoskodunk esélyegyenlőségi és környezetvédelmi szempontok érvényesítéséről. Gondoskodtunk arról, hogy projekthez szükséges emberi és egyéb erőforrások a fenntartási időszakban is rendelkezésre álljanak; fejlesztésünket úgy végezzük, hogy azok eredményei ez időszakban is éreztessék hatásukat. Ennek megfelelően terveztük meg a fenntartási időszak tevékenységi formáit és a tanulási programját is. Költségvetésünk belső arányait úgy igazítottuk, hogy biztosítsa a tevékenységek maradéktalan és eredményes megvalósítását. Költséghatékony tervezésünk lehetővé teszi, hogy az igényelt támogatásból – átlag 115 e Ft/résztvevő költségből – cél szerint tudjuk megvalósítani kompetenciafejlesztő programunkat, mely illeszkedik városunk és intézményünk stratégiai célkitűzéseihez.
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2019. december 31.
A projekt azonosító száma: EFOP-3.7.3-16-2016-00009.
A kedvezményezett neve: Kovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár
A projekt címe: „Együtt kerek a világunk”
A szerződött támogatás összege: 24 704 667 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100 %
A projekt tartalmának bemutatása:
Az EFOP-3.3.2-16-2016-00035 azonosítószámú, „Együtt kerek a világunk” című projektünk célja a közművelődési és a közoktatási intézmények együttműködésében megvalósítani a szükséges alapvető feladatot: képessé tenni az ifjúságot önmaguk megismerésére, olyan ismeretek, tudások, képességek megszerzésére, melyek birtokában irányítani tudják életüket és megtalálják helyüket a világban.
E célok gyakorlati megvalósításához járul hozzá tervezetünk: egyrészt kialakítjuk, ill. erősítjük intézményünk és a hét nevelési-oktatási intézmény közötti partnerséget, a nevelési-oktatási intézmények igényeinek megfelelően; másrészt a köznevelésben résztvevő tanulók és az óvodai nevelésben résztvevő gyermekek tudását és készségeit fejlesztjük, ill. a fejlesztéshez lehetőséget biztosítunk a nem formális és informális tanulási eszközökkel. E két célkitűzéssor egymással párhuzamosan valósul meg.
A gyerekek a „kötelezőség szférájá”-ból a közművelődés, a „szabadság szférájába” kerülve felszabadultan tevékenykednek, és ez fokozza a fejlesztés hatékonyságát. Eredményeként megismerik a kulturális intézményrendszer szolgáltatásait, hozzáadott értékként pedig segítséget kapnak az információk, a tudáselemek egységbe rendezéséhez is.
A partnerségben résztvevő Ebesi óvoda, öt helyi általános és alapfokú művészeti iskola valamint a komplex programmal fejlesztendő Püspökladányi járásban a földesi település általános iskola pedagógiai programjához illeszkedően, a bennük meghatározott célkitűzéseket előtérbe helyezve változatos, a gyerekek számára motiváló foglalkozási formák hozzájárulnak a felnövekvő nemzedék személyiségfejlődéséhez, képességeik kibontakoztatásához.
- Bárdos Lajos Általános Iskola
- Éltes Mátyás Általános Iskola és Kollégium
- Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Pávai Vajna Ferenc Általános Iskola
- Zichy Géza Zenei AMI
- Földesi Karácsony Sándor Általános Iskola és AMI
- Benedek Elek Óvoda, Ebes
A hét együttműködő intézményből négy 3-3 (félévente 1-1) foglalkozássorozat megvalósítására vállalkozott, kettő összesen négyre, egy pedig hatra, így a hét intézményben 26 foglalkozássorozat keretében 241 alkalommal 780 foglalkozási órában 630 gyermek részesül a projekt közvetlen eredményeiből. Ebből 36 óvodás korú. A minimum követelmény ötszörösénél is több gyerek fejlesztését, fejlődését tesszük így lehetővé. Fejlesztő tevékenységeinkkel a szociokulturális hátrányokkal érintetteket, a gyengén teljesítőket is elérjük; a hátrányos vagy halmozottan hátrányos gyerekek aránya 23,1%. Hat heti szakkör (106 fő), négy-négy tehetséggondozó kiscsoport (44 fő) és tábor (116 fő), három-három verseny, vetélkedő (94 fő) és témanap/témahét (165 fő), két művészeti csoport (40 fő), 1-1 havi szakkör (15 fő) foglalkozássorozat (8 fő), műhely- és klubfoglalkozás (12 fő) és kulturális óra (20 fő) – az adott intézmények szakemberei által összeállított – szükségletfelmérésen alapuló programja biztosítja az iskolában megszerzett ismeretek, képességek továbbfejlesztését és az iskolán kívüli kompetenciafejlesztés közoktatási intézményrendszerhez történő kapcsolódását, de lehetőséget nyújtanak az egyéni sajátosságok figyelembevételére is.
A tevékenységeket ütemterv alapján végezzük, figyelve arra, hogy a számszerűsíthető eredményeket a két mérföldkő végére (2018. április 30., ill. 2019. január 31.) maradéktalanul teljesítsük. A tárgyi és személyi feltételeket közösen megteremtettük, azonban néhány eszköz beszerzésére szükség van a teljes körűvé tételhez. Felelősséggel vállaljuk, hogy a rendelkezésre álló és a kialakítandó szakmai megvalósítói kör mind létszám, mind szakmai képzettség és szakmai tapasztalatok alapján biztosítani tudja a projekt szakmai működtetését, a célcsoporttal való kapcsolattartást és a pénzügyi elszámolások elvégzését. A megvalósítás esetleges kockázatait feltártuk, és megterveztük azok kezelésének módját is. A projektünk céljai, rövid- és hosszú távú hatásai nem csak a meghatározott jogszabályok előírásaihoz és elvárásaihoz illeszkednek, hanem a helyi esélyegyenlőségi tervek intézkedéseihez is kapcsolódnak. A fenntarthatóság követelményeinek eleget teszünk, csakúgy, mint ahogy megfelelünk a nyilvánossági előírásoknak, és gondoskodunk esélyegyenlőségi és környezetvédelmi szempontok érvényesítéséről. Gondoskodtunk arról, hogy projekthez szükséges emberi és egyéb erőforrások a fenntartási időszakban is rendelkezésre álljanak; fejlesztésünket úgy végezzük, hogy azok eredményei ez időszakban is éreztessék hatásukat. Ennek megfelelően terveztük meg a fenntartási időszak tevékenységi formáit is minden együttműködő intézményben.
Költségvetésünk belső arányait úgy igazítottuk, hogy biztosítsa a tevékenységek maradéktalan és eredményes megvalósítását. Költséghatékony tervezésünk lehetővé teszi, hogy az igényelt támogatásból átlag 40 e Ft/gyerek költségből eredményesen meg tudjuk valósítani komplex programunkat 2018. február 1.- 2019. július 31-e között, hogy „kerek legyen a világunk”.
A fenti célkitűzések elérése érdekében folyamatosan végezzük a projektmenedzsment tevékenységet, melyet megalapoz tagjai és a szakmai vezető közös projektgyakorlata és hozzáértése, a partnerintézményekkel már meglévő szakmai kapcsolatuk.
A projekt befejezési dátuma: 2019. július 31.
A projekt azonosító száma: EFOP-3.3.2-16-2016-00035.